Jak przygotować się do sezonu rowerowego?

Na czas zimy rower niestety trzeba zakonserwować i schować do piwnicy lub garażu. Jednak nie oznacza to, że należy zapomnieć o jeździe na rowerze. W czasie gdy za oknem panuje mróz i pada śnieg warto przygotowywać się już do nadchodzącego sezonu.

Każdy rodzaj aktywności fizycznej ma dobroczynny wpływ na organizm. Nie tylko regularna jazda na rowerze, ale również bieganie czy pływanie poprawia wytrzymałość oraz odporność organizmu. Ruszając się wzmacniamy mięśnie oraz spalamy kalorie.

Każdy z nas powinien przygotowywać się w trochę inny sposób. Wynika to z tego, że różnimy się między sobą wieloma ważnymi czynnikami, takimi jak między innymi: wiek, płeć, masa ciała czy predyspozycje ruchowe. Dlatego przed przystąpieniem do ćwiczeń należy przygotować szczegółowy plan ćwiczeń.

Rower treningowy

Niezastąpiony w czasie przygotować jest rower stacjonarny. W sklepach sportowych jest dostępnych wiele tego typu urządzeń. Różnią się one nie tylko ceną, ale przede wszystkim dodatkowym wyposażeniem. Najdroższe modele posiadają na przykład opcję treningu wirtualnego. W czasie treningu na takim rowerze komputer symuluje jazdę po prawdziwej trasie. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, jednak dość kosztowne. Najbardziej rozsądnym wyborem jest kupno rowerka treningowego z oporem magnetycznym. Sprzęt taki nie jest bardzo drogi, a jednocześnie pozwala na komfortowy i efektywny trening.

Wykorzystanie roweru stacjonarnego jest bez wątpienia najpopularniejszą formą treningu kolarskiego w czasie zimy. Taka forma ćwiczeń daje możliwość jazdy na rowerze we własnym domu i naprawdę dobrze przygotowuje organizm do wysiłku.

Ćwiczenia na siłowni

Kolejnym dobrym sposobem na poprawę kondycji w czasie zimy jest trening na siłowni. Profesjonalna siłownia jest idealnym miejscem do ćwiczeń. Dlatego wielu kolarzy, właśnie tam przygotowuje się, by wiosną wyruszyć na trasę.

W czasie jazdy na rowerze pracują głównie mięśnie nóg. W okresie przygotowawczym warto też trochę uwagi poświęcić pozostałym grupom mięśni. Ćwicząc na siłowni lub w klubie fitness warto skorzystać z pomocy trenera. Dzięki specjaliście łatwiej dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń.

Należy pamiętać, że lepsze efekty przynoszą ćwiczenia z wolnymi ciężarami niż trening na maszynach. Warto mieć też w mieszkaniu niewielki zestaw podstawowych przyrządów do ćwiczeń, takich jak hantle, skakanka czy mata do ćwiczeń. Po właściwie przepracowanym okresie przygotowawczym można bez obaw wsiąść na rower wiosną i ruszyć w dalekie trasy.

Dołącz do naszej grupy, porozmawiaj o fitnessie, poznaj znajomych, ćwicz z nami: Fitness & Bieganie