Niezawodne rady na lepsze samopoczucie zimą

Zima to taki ciężki okres w życiu każdego człowieka, głownie przez panujące za oknem warunki pogodowe. Dzień jest krótki, noce dłuższe. Przez zbyt niskie ciśnienie odczuwa się zmęczenie i senność. Wiatr i niska temperatura uniemożliwiają bardzo długie spacery po parku, bo łatwo można się przeziębić, jednak chyba najgorszym z możliwych okresów przedwiosennych jest ten, w którym topnieje śnieg, a zamiast chodników jest jedna wielka kałużą. Jak nie stracić motywacji przez 4 miesiące zimy? Poniżej znajdują się małe rady.

Rada numer 1: nie odmawiaj sobie przyjemności 

Do lata jeszcze długa droga, więc nic się nie stanie, jeśli czasem w ramach małego wsparcia swojego organizmu zje się mały kawałek szarlotki na gorąco z gałką lodów, czy najbardziej słodką czekoladę, jaką znajdziesz w sklepie. Zdrowy tryb życia nie polega na ciągłej diecie i pilnowaniu się przy każdej możliwej okazji. Bycie fit, to głównie życie w zgodzie z samym sobą, kochanie siebie i swojego ciała. Wieczne odmawianie sobie małych przyjemności jeszcze bardziej pogłębia zimowy, depresyjny nastrój, tak wiec śmiało można pozwolić sobie na chwilę przyjemności. Oczywiście wszystko w ramach rozsądku.

Rada numer 2: terapeutyczne działanie przyjaciół

Nie od dzisiaj wiadomo, że każdy potrzebuje przyjaciela, osoby, do której może się odezwać nie ważne, o której porze dnia i nocy. Są oni lekiem na każdy smutek, a spędzanie z nimi czasu podczas zimowych wieczorów pozwala na utrzymanie hormonu szczęścia na odpowiednio wysokim poziomie. Idąc na siłownię lub na trening do pobliskiego klubu warto wziąć ze sobą osobę do towarzystwa, dzięki temu wzajemnie będziecie mogli się wspierać i motywować do działania.

Rada numer 3: hobby inne niż seriale

Podczas chłodnych dni ciężko jest mówić o spacerach, czy przesiadywaniu w parku, dlatego mnóstwo osób chowa się w łóżku pod ciepłą kołdrą i szuka nowych seriali, w które można się wciągnąć. Oczywiście taka forma spędzania wolnego czasu jest znana i lubiana wśród młodego pokolenia, jednak o wiele ciekawiej jest się czymś zainteresować. Zawsze chciałeś mówić po angielsku ale nigdy nie miałeś czasu na uczenie się słówek? A może malowanie to twoje pasja z lat młodzieńczych, do której wracasz czasem w myślach z sentymentalnym uśmiechem na twarzy? Zima to właśnie ten okres, kiedy masz na to wszystko czas, wystarczy tylko się lekko zmobilizować i zacząć. Potem już samo pójdzie, dlatego że całym sobą będzie się zaangażowanym w swój własny projekt. Małe, krótkoterminowe cele mobilizują mózg do pracy i działania. Osiągając małe sukcesy, odczuwa się satysfakcje i szczęście, które poprawiają samopoczucie.

Witaminy istnieją, nawet jeśli ich nie widać, tak więc rada numer 4 brzmi: jedz owoce

Aby prawidłowo się rozwijać organizm oprócz wody potrzebuje witamin i składników odżywczych. Maja one pozytywny wpływ na wszystko, co nas, ludzi dotyczy. Od listopada do marca to czas większych zachorowań na choroby zakaźne i wirusowe typu grypa. Aby się przed tym chronić, a nie leczyć trzeba dostarczać sobie odpowiednio wysokiej dawki witaminy C, która znajduje się w wielu produktach, między innymi w cytrynie, pomarańczy, a nawet w jabłkach. Jedzenie owoców to łączenie przyjemnego z pożytecznym, dlatego w okresie zimowym warto znaleźć sobie swój ulubiony na dany moment smak, i po prostu się nim delektować Oczywiście, jeśli nie lubi się jeść danego owocu nie warto się zmuszać. Z łatwością można znaleźć odpowiedni zamiennik, który przyniesie takie same korzyści, a nie popsuje humoru.

Dołącz do naszej grupy, porozmawiaj o fitnessie, poznaj znajomych, ćwicz z nami: Fitness & Bieganie