Joga a odchudzanie – czy joga odchudza?

Joga to popularna forma ćwiczeń, wywodząca się z filozofii indyjskiej, dla której istotne jest zachowanie harmonii między ciałem a duchem. W Indiach powiązana jest z hinduizmem, jednak u nas i ogólnie w świecie zachodnim utożsamia się ją z aktywnością fizyczną dla zachowania zdrowia. Joga wpływa pozytywnie na elastyczność ciała i jak się okazuje, wspomaga także odchudzanie.

Czym jest joga?

Od kilku lat joga cieszy się niezwykłą popularnością, jako dość rozbudowany system ćwiczeń. W zachodnim świecie traktowana jest jako standardowa aktywność fizyczna. W pierwotnej formie to filozofia wywodząca się z religii hinduskiej, której podstawą było osiągnięcie i zachowanie harmonii ciała i umysłu poprzez ćwiczenia fizyczne oraz medytację. System ten nakłania nas do zachowania samodyscypliny, dzięki której jesteśmy w stanie osiągnąć wyznaczone cele. Joga nie jest jednak jednorodna i pomimo powiązań religijnych, to przede wszystkim filozofia życiowa, która może być praktykowana przez każdego i niezależnie od wyznania, ponieważ nie stoi w sprzeczności z żadną wiarą.

Jak joga wpływa na sylwetkę?

W świecie zachodnim joga bardzo mocno spopularyzowała się jako system ćwiczeń, które mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Wykonywanie poszczególnych pozycji wymaga pewnej wprawy i zmusza do wysiłku, choć nie są to aktywności dynamiczne. Więcej o wpływie jogi na sylwetkę pisze blog joga.info.pl, gdzie można dowiedzieć się, że wykonując odpowiednie ćwiczenia, jesteśmy w stanie spalić tkankę tłuszczową, wspomagając tym samym odchudzanie. Oczywiście wiąże się to także z innymi pozytywnymi aspektami, lepszą pracą mięśni, większym dotleniem organizmu oraz wyższym poziomem energii i przyspieszonym metabolizmem. Dzięki temu wzmocni się mięśnie i uelastyczni sylwetkę, nabierając pożądanych kształtów.

Jaki wpływ ma joga na zdrowie?

Można powiedzieć, że wpływ jogi na odchudzanie jest efektem, który osiąga się „przy okazji”. Rodzajów ćwiczeń, czy też pozycji w jodze jest wiele – mogą być one mniej lub bardziej skomplikowane, a także wpływać na różne partie ciała, angażując je do innej pracy. Niewątpliwie jednak zalet jogi nie da się przecenić, ponieważ praktykowanie jej oddziałuje zarówno na mięśnie, jak i stawy. Pomaga w lepszym dotlenieniu, zwiększa rozciągliwość ciała, zmniejsza napięcie oraz poprawia wytrzymałość. W przypadku stawów wpływa na ich ruchomość, poprzez wzrost mobilności i koordynacji ruchowej.

W ogólnych rozrachunku joga poprawia elastyczność i postawę całego ciała, wspomaga usuwanie toksyn i wzmacnia układ odpornościowy. Zwiększa się także krążenie krwi i reguluje pracę całego układu nerwowego, co nie jest bez znaczenia, dla naszego ogólnego samopoczucia. Zalecana jest także dla osób po urazach kręgosłupa oraz innych kontuzjach i często wykorzystywana jest jako forma rehabilitacji, zwłaszcza po operacjach i złamaniach.

Joga a odchudzanie – kiedy widać efekty?

Chcąc ćwiczyć jogę w celach odchudzania i poprawy sylwetki, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pożądane efekty nie pojawią się od razu. To proces długotrwały, a joga sama w sobie nie należy do ćwiczeń dynamicznych, a bardziej statycznych, co nie umniejsza jej wpływu sylwetkę. Mięśnie pracują, stają się bardziej smukłe, a całe ciało powoli zaczyna się rzeźbić. Praktykując regularnie, można liczyć na widoczne zmiany w wyglądzie już po miesiącu, choć wszystko będzie zależało od tego, jakie pozycje uprawiamy oraz jak często ćwiczymy.

Dołącz do naszej grupy, porozmawiaj o fitnessie, poznaj znajomych, ćwicz z nami: Fitness & Bieganie