W co ubrać się na trening? Wygone legginsy

Postanowiłaś w końcu zadbać o siebie i zacząć ćwiczyć. Nie wiesz jednak, od czego zacząć, w co się ubrać i na czym się skupić? W dzisiejszym artykule pomożemy Ci w kwestii doboru odpowiedniego stroju treningowego.

Nie mam się w co ubrać

Taki argument bywa przywoływany dość często, jako argument do niewykonania treningu. To jednak znaczna przesada! Trening wykonać można w zwykłej koszulce, dresie i trampkach. Nie będzie to może najbardziej wygodny i najmodniejszy strój, ale trening jak najbardziej uda nam się zrobić.

Jeśli jednak planujesz trenować regularnie i stosunkowo często, 2-4 razy w tygodniu, warto byś przywiązała większą wagę do swojego sportowego stroju. Dla osoby aktywnej fizycznie strój jest bardzo ważnym elementem i nie jest to, jak się niektórym wydaje, jedynie chwyt marketingowy producentów ubrań sportowych. Trenowanie w nieodpowiednim stroju może być nie tylko niewygodne, ale i również może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Przykład? Nieodpowiednie obuwie! Szczególnie istotny jest dobór dobrych butów, jeśli zamierzamy biegać. Pamiętaj jednak, że buty biegowe, to nie najlepsze obuwie do treningu na siłowni! W tym wypadku lepiej sprawdzą się buty z płaską i sztywniejszą podeszwą.

Podstawowy zestaw trenującej kobiety

Po pierwsze buty, o których wspomniałam powyżej.

Po drugie dobrze dobrany biustonosz sportowy. Źle dobrany lub słabej jakości biustonosz nie chroni biustu przed ruchami i wstrząsami, które wykonujesz, kiedy ćwiczysz. Kiedy wykonujesz intensywne ruchy (biegasz, skaczesz, ćwiczysz) i nie masz na sobie ochrony w postaci dobrego topu, pasma tkanki łącznej znajdujące się w piersiach zaczynają się rozciągać. W efekcie piersi tracą jędrność, często stają się obwisłe. W poważniejszych przypadkach dochodzi do zdeformowania biustu.

Po trzecie koszulka. Do ćwiczeń fitness, treningów o średnim i niskim stopniu intensywności, do marszobiegów, sprawdzi się koszulka z bawełny. Przy bardziej intensywnych treningach, a także u osób, które mocniej się pocą, lepiej od razu wybrać koszulki wykonane z technicznego materiału odprowadzającego wilgoć.

Po czwarte spodnie. Najlepiej sprawdzą się legginsy, czyli spodnie, które dolegają do ciała, są obcisłe. Wybór odpowiednich legginsów nie jest taki łatwy, jak mogłoby się wydawać.

Co jest istotne przy wyborze legginsów?

Ważne, by dobrze przylegały do ciała i zachowywały się, jak druga skóra, co oznacza, że powinnaś w zasadzie nie czuć, że masz je na sobie. Najlepiej, jeśli wykonane są z materiałów termoaktywnych, które dobrze radzą sobie z odprowadzaniem wilgoci. Leginsy muszą być dobrze dobrane pod względem rozmiaru. Zarówno zbyt małe, jak i zbyt duże to udręka w czasie treningu. Bardzo ważna jest również jakość i grubość materiału, który nie będzie prześwitywał w czasie wykonywania ćwiczeń.

Nie bez znaczenia są również dodatki, takie jak szeroka gumka w pasie, wysoki stan, wstawki z siateczki oraz interesująca grafika.

Każda kobieta chce wyglądać zgrabnie i atrakcyjnie, nie tylko na co dzień, ale również w sportowych ubraniach w czasie treningu. Z tego względu liczy się nie tylko wygoda legginsów, ale również ich wygląd.

Podsumowując

Warto zainwestować w zestaw sportowych ubrań. Trening stanie się wówczas bardziej komfortowy. Dla wielu kobiet będzie on również dodatkową atrakcją do tego, by regularne trenować.

undefined

Dołącz do naszej grupy, porozmawiaj o fitnessie, poznaj znajomych, ćwicz z nami: Fitness & Bieganie